четвер, 17 листопада 2022 р.

ПЕДАГОГ - ВИХОВАНЕЦЬ: ГУМАНІЗАЦІЯ ВІДНОСИН

         Власне це питання й розглядалося в ході методичного навчання з елементами тренінгу, яке нещодавно відбулося у Жовківському центрі творчості для педагогів-організаторів шкіл Жовківської громади

"Педагог - вихованець: досвід і шляхи розвитку демократичного та гуманного стилю стосунків". Тема даного зібрання не випадкова.

Дослідження психологів показують, що останнім часом загострюються проблеми в стосунках між педагогом і вихованцем, виникають непорозуміння, конфлікти, що аж ніяк не йде на користь ні освітньому процесу, ні психічному та фізичному здоров'ю як учнів так і вчителів.

Завідувачка методичного відділу центру творчості Мар'яна Бранець наголосила, що дуже важливим є впровадження в практику діяльності кожного педагога засад гуманістичної педагогіки, побудови гуманних стосунків в системі учень - педагог. Слід зазначити, що гуманний підхід до дитини полягає в тому, щоб бачити в ній людину, яка росте, стає дорослішою, створювати умови для переживання дитиною почуття свободи, обираючи тактику вільного вибору.

Учасники зібрання обговорили різні стилі спілкування, проаналізували основні причини конфліктів та шляхи профілактики, сформували правила гуманного стилю стосунків.

Вже більше ніж пів року йде війна, тому важливо потурбуватися й  про себе. Практична психологиня Жовківського центру творчості Олеся Філіпович провела вправи для відновлення та підтримку психоемоційного здоров'я:   техніки на запуск роботи парасимпатичної нервової системи, яка відповідає за розслаблення, зняття напруги та відновлення внутрішніх ресурсів.

Я поведу тебе за собою, але не буду намагатися підкорити або "перекроїти" тебе "під себе", бо хочу, щоб ти був особистістю, індивідуальністю – ось формула діяльності відповідального та толерантного педагога.